BOOK: Vypravěčka

12:53

IMG_8656
Vypravěčka

Jodi Picoult

Počet stran: 512
Rok vydání: 2013
Vydavatelství: Ikar

Anotace:
Sage pochází z rodiny s židovskými kořeny a její babička přežila holocaust. Ona sama se snaží vyrovnat s jiným traumatem – se smrtí matky. Na skupinové terapii se seznamuje s devadesátníkem Josefem Weberem. Při jednom z jejich rozhovorů ji tento muž, kterého si všichni v jeho okolí váží a mají ho rádi, požádá, aby mu pomohla spáchat sebevraždu. Tíží ho svědomí, přirozenou smrtí se mu však zemřít nedaří. Aby Sage přesvědčil, vzpomíná na své působení v SS i koncentračních táborech. Po dlouhém zvažování Sage kontaktuje úřad pro vyšetřování nacistických zločinů a podaří se jí přesvědčit babičku, aby jí i ona vyprávěla o svém mládí. Zděšeně naslouchá, co všechno zažila v polském ghettu, v Osvětimi i později na útěku. Je možné, že se s Josefem Weberem setkala a může ho usvědčit? A kdyby Sage vyhověla přání starého muže – byla by to vražda, nebo vykonání spravedlnosti na tyranovi? Kontroverzní brilantní román o vině a trestu americké bestselleristky Jodi Picoultové.

Názor
Za mě jedno velké wow. Měla jsem od knížky velká očekávání, protože jsem na ni odevšad slyšela samou chválu a doporučení. Přesto jsem téměř netušila o čem knížka je (málokdy si zjišťuji děj dopředu a v podstatě nečtu ani anotace a zadní strany knih) a možná kdybych to předem věděla, tak bych ji dál odkládala, jelikož tematika druhé světové války a holocaustu mě nijak nepřitahuje. 
Byla to tedy moje první knížka na toto téma a musím říct, že přesto, že mám za sebou přečtených spoustu opravdu hnusných krimi a thrillerů, tak nejvíc špatně mi bylo právě u Vypravečky. Část, kde babička Sage vypráví o tom co prožila v koncentračním táboře je tak dobře popsaná, že sem si živě dovedla představit jaké to tam muselo být.
Naštěstí se v knize najde i to hezké - láska. Celý děj končí dobře a dokonce i moment překvapení se na konci objeví :) 
Celý děj knihy se mi opravdu líbí, kniha je velmi čtivě napsaná, zhltla jsem 500 stran za necelý týden. 


Moje hodnocení: 95%
(100% si schovávám pro knihu, ze které budu naprosto unešená :)

You Might Also Like

0 komentářů